2013年12月16日 星期一

無論如何都是好的


最近常睡不著。

通常是帶著太多的雜念入睡,要不就是睡了又醒,那些揮之不去的念頭又再度浮現。
今天不到八點就睡了,我吸簌簌的鼻子逼迫我得這麼早睡,而今夜,也在翻來覆去中顯得特別漫長。

時常放空著瀏覽在心中默默景仰的那些人動態,他們的支字片語總能觸動我心中的某根弦。
「好希望也能像他/她一樣。」當有這樣強烈的感受時,我知道我無意看見的那些東西已被我有意的吸收。
我知道,我知道做自己就好,我也知道或許對自己的要求太高,儘管內心仍覺得還有些差強人意。
好多好多,都還需要加強、都還能更好,我知道我可以更好。

「不急,你現在才22歲。」祂說。

「我知道。」我又說,這已經不知道是第幾次我知道,有太多事情是知道了但卻難以做到,我仍在學習,我也學著接受我仍在學習。

最後我得說服自己,因為總要有一個總結。

有一件事情能確定,我要好好珍惜每一個階段的自己,在等待生命變厚的同時,別忘了自己就身在其中。




無論怎麼發生都是好的,如果什麼都沒發生也是好的。--<奧修 愛>

很多時候,在我認為什麼都沒發生的同時,其實已經發生了什麼。

很多事情不是看見才叫做發生。

別自責、別苦惱,不論那些情緒是什麼,我們都在生命的流裡。
別抗拒、別害怕,就算你不知道最終的匯流處,祂知道。
相信這一切都是最好的安排。



2 則留言:

  1. Once the story is unfolded, it's also destined to be finalized.
    What happened is already happened...
    There's no such thing called refine or perfect in this entire world.
    The most important thing is that you ought to know what makes you stand here!!
    Stop lying to yourself and face the music!
    You haven't been alone, you aren't and you'll never be, either!!!
    There will be always merits and demerits in our lives.
    Yet, hey, what difference do they make? Do you see the point??
    I'll tell you what. These things make life work, and they will do as well.
    Just because you don't see them doesn't mean that they don't exist.
    Life is never easy to be coped with. So that's the LIFE.

    L: live
    I: intelligently
    F: for
    E: ever




    you do know who I am, don't you?

    回覆刪除
    回覆
    1. Actually I've seen this feedback just by the day you posted it.
      I just don't feel I'm ready to reply you.
      I agree with you. I know this kind of confused feeling is what I need to get through now.
      Yet I believe imperfect makes us perfect. I'm still learning to embrace my imperfect and vulnerability.
      Thank you. Your words inspired me.

      What's more, I think maybe my LIFE now is live in faith everyday, ha.





      btw, of course I know who you are.

      刪除